Asociatia Farmaciilor si Farmacistilor din Romania (AFFR) s-a lansat oficial la Bucuresti. AFFR a fost creata pentru a gestiona si promova interesele farmaciilor si farmacistilor printr-o reprezentare comuna.
Membrii fondatori reprezinta 4 afaceri de familie cu capital 100% romanesc, cu o experienta bogata in domeniul farmaceutic si o reputatie solida, ghidata de valori autentice. Desi provin din zone geografice si culturi diferite, acestia au descoperit ca se confrunta cu o serie de probleme comune precum statutul fragil al profesiei de farmacist, cadrul legislativ care nu acopera problemele specifice domeniului si nu in ultimul rand carente in comunicarea cu autoritatile.
Astfel s-a nascut nevoia de a fi reprezentati la nivel national prin formarea AFFR, care sa gestioneze si sa promoveze interesele farmaciilor si farmacistilor.
Misiunea asociatiei cuprinde efectuarea de demersuri pentru respectarea si imbunatatirea legislatiei, pentru promovarea eticii profesionale si a normelor de concurenta loiala, pentru promovarea si apararea intereselor comune ale membrilor sai in relatiile cu partenerii, dar si in raport cu autoritatile publice.
Un scop important este si acela de colaborare si sprijin reciproc in activitatile pe care membrii asociatiei le intreprind, precum si realizarea de actiuni care au ca obiectiv imbunatatirea starii de sanatate a populatiei si cresterea calitatii vietii.
In cadrul evenimentului de lansare publica a asociatiei, care a avut loc joi, 18 mai, la Phoenicia Grand Hotel Bucuresti, au fost discutate obiectivele, misiunea si viziunea asociatiei, fiind prezentat si Consiliu Director format din Presedinte Bogdan Chiriac, Director General Farmaciile Myosotis Galati, Vicepresedinte Laura Palade, Administrator Farmaciile Lara Farm Iasi, Vicepresedinte Diana Copae, Administrator Farmaciile Miruna Arges, Vicepresedinte Razvan Munteanu, Administrator Farmaciile Professional Farmaline Prahova si Director Executiv Vladimir Manastireanu.
Directoratul Executiv al Asociatiei Farmaciilor si Farmacistilor din Romania va fi asigurat de catre ”Public Affairs Solutions”, prin Vladimir Manastireanu, Managing Director in cadrul companiei specializate in afaceri publice si relatii guvernamentale. Cu o experienta vasta de 15 ani in administratia publica la nivel central si local, cat si prin calitatile sale manageriale recunoscute, Vladimir aduce un aport considerabil Asociatiei.
Vladimir a detinut numeroase roluri de conducere, ocupand in trecut functia de presedinte al Autoritatii Nationale Sanitare Veterinare si pentru Siguranta Alimentelor, secretar de stat in aparatul de lucru al vicepremierului, secretar general adjunct al Guvernului Romaniei, subprefect al judetului Tulcea si parlamentar in Camera Deputatilor.
Agenda evenimentului a cuprins si o sesiune de networking pentru reprezentantii celor 30 de societati comerciale care au devenit deja membre AFFR, insumand un numar de 853 de farmacii, respectiv 10% din totalul farmaciilor din Romania, cu o cota de piata de 12% din total cifra de afaceri.
“Ne-am bucurat de prezenta omologilor nostri din toate colturile tarii, colegi care au inteles ca avem obiective comune pe care ne dorim sa le transpunem in practici consistente. Domeniul farmaceutic, in care activam deja de o buna perioada de timp ca antreprenori, avea nevoie de o voce sonora, coerenta si de parteneri valorosi alaturi de care sa devenim o constructie solida si durabila. AFFR intentioneaza sa devina un partener de dialog care sa asigure o comunicare mai eficienta in relatia cu institutiile publice, legislative si oricare alt interlocutor din domeniile conexe.” – afirma Bogdan Chiriac, Presedintele Asociatiei Farmaciilor si Farmacistilor din Romania (AFFR).
Asociatia Farmaciilor si Farmacistilor din Romania isi propune sa lucreze in beneficiul pacientului, sa dezvolte servicii adaptate nevoilor acestuia, sa redea prestigiul profesiei de farmacist si sa insufle actualilor si viitorilor antreprenori dorinta de a-si aduce aportul in evolutia unui domeniu care inca mai are multe praguri de depasit.
Cateva dintre initiativele care se vor regasi pe agenda asociatiei:
Caravana Farmacistilor – Program educational prin intermediul caruia liceenii fac cunostinta cu profesia de farmacist, fiind implicat personalul de specialitate, expertii din domeniu dar si proprietarii de farmacii care sa impartaseasca din experienta proprie.
Formularea de completari pentru codurile de etica si bune practici existente pentru domeniul farmaceutic.
Formularea unor strategii pe termen mediu si lung in vederea multiplicarii serviciilor disponibile in farmacii.
Elaborarea in colaborare cu organisme neguvernamentale sau guvernamentale a unor strategii specifice in probleme de ordin general care au legatura cu starea de sanatate a populatiei.

Sursa: MEDIAFAX